poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Sztuka kompromisu, czyli jajka po naszemu

Każdy ma swój ulubiony sposób na jajka, mam i ja. Po benedyktyńsku. Dokładnie takie, jakie robił mi tata, gdy jako mała Ziuzia przechodziłam okres kulinarnego dojrzewania pod tytułem "Nie chcę!" Wszystko, co podsuwała mi pod nos babcia opiniowałam w ten sam sposób. "Nie zjem tego, to niedobre." Ale tata zawsze wiedział, czym mnie przekonać. Jajko ugotowane w koszulce wkładał do szklanki, lekko solił i posypywał szczypiorkiem. A na koniec wszystko delikatnie rozdrabniał, żeby się Ziuzi lepiej jadło. I jadło się, oj jadło się.
Spróbowałam raz przygotować takie jajeczka dla naszej dwójki. Wyszły prawie takie, jak te od taty.
- Słońce, co ty mi tu za berbeluchę dajesz? Nie dogotowało się- oburzył się Darek. Jak to zwykle w życiu bywa- gdzie dwóch się nie dogada w kwestii jajek, tam psy korzystają. Tego dnia Lady Maja (Bubola jeszcze nie było na świecie) kochała swojego pana jeszcze bardziej niż zwykle.
Tak więc miłość to sztuka kompromisu. Babcia Anna- najmądrzejsza kobieta, jaką znałam- powiedziała mi kiedyś: "Nie wybieraj sobie na życie mężczyzny, w którego dobrych cechach się zakochasz, ale tego, którego złe cechy będziesz potrafiła zaakceptować". No to zaakceptowałam. I postanowiłam odkryć sposób na jajka gdzieś w połowie drogi między Ty i Ja. Owo Ty najbardziej lubi jajka z majonezem. Z dużą ilością majonezu. Natomiast Ja, poza nieszczęsną berbeluchą ze szczypiorkiem, uwielbia lekką i pożywną pastę jajeczną. Co jest pomiędzy? Sałatka jajeczna z dodatkiem szczypiorku, z majonezem i jogurtem naturalnym, z odrobiną podsmażonej na masełku szynki. Jak widać kompromisy bywają bardzo smaczne.


Składniki:

  • 5 jajek
  • 3 plasterki chudej szynki
  • pół łyżeczki masła
  • garść szczypiorku
  • łyżka majonezu
  • łyżka gęstego jogurtu naturalnego
  • sól i pieprz do smaku
  1. Jajka gotujemy na twardo.
  2. Szynkę kroimy w kosteczkę i podsmażamy na masełku, aż się delikatnie zarumieni.
  3. Jajka studzimy, obieramy i kroimy w kostkę. Razem z szynką wrzucamy do miseczki.
  4. Dodajemy majonez, jogurt i przyprawy. Na koniec siekamy szczypiorek i dodajemy do reszty. Wszystko delikatnie mieszamy. Świetnie smakuje ze świeżym pieczywem lub na tostach. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz